אבלון מחקרים 

אבלון מחקרים בע"מ מתמחה במחקר וניתוח  של דוחות כספיים ובהערכות שווי של חברות ועסקים. לחברה  מומחיות יישומית, רבת שנים, בתחום החשבונאות, ניתוח הדוחות והערכות השווי, והכרה מעמיקה עם כללי התקינה החשבונאית הבינלאומית (IFRS) והאמריקאית (US GAAP).

כמו
 כן, מספקת, החברה, שירותי ייעוץ כלכלי ועסקי מגוונים לשורה של חברות, עסקים ופרטיים, בתחומים שונים לרבות בחינת כדאיות השקעה, בניית תקציב ותזרים שוטף, תוך כדי מעקב אחרי התוצאות בפועל מול התקציב; אופטימיזציה בלקחית מימון לרבות משכנתאות ועוד 

 

תפוז רכשה את נטקראפט ב-900 אלף שקל; הערכת השווי המעודכנת – 4.5 מיליון שקל

3/14/2013

 

ריסרצ'ס העריכה את שוויה של חברת נטקראפט הוקמה בשנת 2003 כחברה פרטית המתמחה במתן שירותי אפיון, עיצוב ופיתוח בעיקר בתחום האינטרנט והסלולאר. בחודש ינואר 2010 נרכשה החברה על ידי החברה הציבורית תפוז אנשים בע"מ תמורת 900 אלפי שקל, ומאז היא פועלת  בבעלותה המלאה של תפוז. החל מינואר 2011 , החברה עוסקת גם בהפעלת בית ספר לחוויית משתמש.

חברת נטקראפט משמרת יתרון תחרותי על ידי לימוד ומחקר מתמידים של התחומים המקצועיים העדכניים ביותר, תהליך שמאפשר לחברה להעניק ללקוחותיה מענה לצרכים הטכנולוגיים המשתנים בקצב מהיר.

בגורמים המשפיעים על ההכנסות ישנן שתי מגמות מנוגדות: מצד אחד, מדובר בתחום בצמיחה המגלם בתוכו הזדמנויות רבות, ובמיוחד לאור השימוש הגובר בסמארטפונים, והחשיבות ההולכת וגדלה של חוויית המשתמש. מצד שני, חוסר הוודאות לגבי המצב הכלכלי בעולם מקשה על המכירות, וזאת בשל זהירות יתירה שנוקטים לקוחות החברה. מסיבה זו, בשל ההשקעה הרבה הדרושה לצורך הכשרת עובדים, ובשל פלח השוק הצר יחסית של החברה, מגמת הצמיחה המרשימה במכירות צפויה להתמתן, מכ 18% בשנה האחרונה, לכ 6% בשנים הקרובות.

על בסיס ההנחות (המפורטות בעבודה)  הערכת השווי של נטקראפט נעה בין 2,378 אש"ח ל-4,877 אש"ח, כאשר האומדן הטוב ביותר הוא 4,493 אש"ח.

הערכת השווי של חברת נטקראפט נערכה בשיטת DCF שנחשבת למדויקת  ביותר מבין השיטות להערכת שווי. בשיטת DCF החברה שווה לערך הנוכחי של תזרימי המזומנים שהיא מסוגלת לייצר, כלומר תזרימי מזומנים הנובעים מהפעילות התפעולית,  תזרים מזומנים חופשי  ממוצע (FCF)  ומחיר ההון המשוקלל  (WACC). לצורך כך הערכת השווי מתבססת על הערכות לגבי תוצאות הפעילות התפעולית של החברה ל-5 השנים הקרובות, בתוספת הערך המהוון של החברה בטווח הארוך (שנה שישית ואילך).

חישוב התזרים החופשי מתבסס על הרווח התפעולי לאחר מס, ועל התאמות בגין פחת, השקעות, ושינויים בהון החוזר. 

עדכונים נוספים